Mijn eerste week in Southampton - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Cheryl - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Southampton - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Cheryl - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Southampton

Blijf op de hoogte en volg Cheryl

24 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Woensdag 15 januari was het eindelijk zo ver, ik ging eindelijk aan mijn avontuur beginnen in Southampton. Na vroeg hebben opgestaan om naar Schiphol te gaan was het tijd om mijn koffers te gaan afgeven en in te gaan checken. Nog even koffie gedronken met me ouders en Ashley en toen was het moment daar om afscheid te nemen, nog even snel een knuffel en een zwaai, toen was het tijd om richting de gate te gaan. Na lange tijd te hebben gewacht bij de gate, moesten we met ze alle een bus in die ons naar het vliegtuig zou gaan brengen.

Het vliegen was zo voorbij, ik had het gevoel dat ik één keer met me ogen had geknipperd en toen werd er gezegd dat we boven London vlogen, nog één keer knipperen en de landing werd ingezet. Nadat we waren geland was het weer de bus in richting de douane, koffers pakken en richting het station om de trein te pakken. Op het treinstation kwam ik nog drie meiden tegen die op uitwisseling waren en ook uit Nederland komen en dus hoefde ik gelukkig niet alleen te reizen met de trein. Na een vertraging van 10 minuten, kwam de trein dan eindelijk. Ik dacht dat vertragingen alleen bij de NS gebeurde, maar kennelijk niet.

Na een korte treinreis was het eindelijk tijd om naar me huis voor de komende maanden te gaan. Ik besloot te gaan lopen, want 15 minuten is niet zover toch? Nee, het is niet ver als je geen 35kg aan bagage bij je hebt en het droog is, maar natuurlijk was het heerlijk aan het regenen. Na ook nog eens de weg kwijt te zijn begon ik toch wel even te denken: waar ben ik aan begonnen? Maar al snel kwam mijn redding, in een vorm van een lief klein oud vrouwtje, die mijn heel lief vroeg; Darling where do you need to go? En toen liep ze een gedeelte met me en uiteindelijk vond ik toch het huis, zeiknat en met spierpijn, aangezien een wiel van me koffer besloot dat ie liever niet aan een koffer vast zat en ik dus me koffer moest gaan tillen.

Na een korte kennismaking met me huisgenoten en het uitpakken van me spullen, was het tijd om de stad te gaan verkennen. Ben gelijk even bij de universiteit gaan kijken, zodat ik weet waar ik de komende maanden me tijd ga doorbrengen. En daarna was het op zoek gaan naar een supermarkt. Toen kwam ik er al snel achter, boodschappen hier zijn duur, en dan ook echt duur. Toen ik weer in het huis was zeiden me huisgenoten dat er goedkopere supermarkten waren, en uiteindelijk heb ik die ook gevonden. Dus nu is het boodschappen doen bij ASDA, de goedkoopste supermarkt hier.

Op donderdag en vrijdag waren introductiedagen, wat eigenlijk 1 grote grap was. In de ochtend een uurtje en een uurtje in de middag. De andere uitwisselingsstudenten zijn erg leuk en bestaat voor een groot deel uit Nederlanders. Al snel werden de plannen gemaakt om donderdag met ze alle wat te gaan drinken en elkaar te leren kennen. Dus donderdag avond gingen we richting Yates in het centrum, waar de bier op donderdag 1 pond kost en ook de shots zijn 1 pond. Ik kan zeggen was een gezellige avond. Maar ik wel aan moest wennen is het feit dat de kroegen hier om 1 uur al sluiten.

Vrijdag was weer een korte introductie dag en s avonds op school in de bioscoop een filmpje gekeken. Zaterdag lekker gewinkeld met mijn 2 huisgenoten bij de Ikea, ja die hebben we hier ook en boodschappen gedaan. S avonds was het weer tijd om te gaan stappen met alle studenten in Oceana, de grootste nachtclub hier. De club bestaat uit 2 zalen, 1 waar meer de moderne luiden muziek wordt gedraaid, en de discozaal met een gekleurde vloer discoballen en oudere, mee bler, muziek waar wij de hele avond hebben rondgehangen.

Ik moet wel zeggen dat ik schrok van hoe de meiden zich hier kleden als ze uitgaan, jurkjes die niks aan de verbeelding overlaten. Die veel te strak zitten en nog genees over hun kont kwam, met de hoogste hakken en 15 lage make-up. Niet normaal gewoon.

Maandag was het dan zover en zouden mijn lessen eindelijk gaan beginnen, niet dus.. Toen ik netjes om 9 uur voor het lokaal stond bleek de lessen die dag niet door te gaan, want kennelijk kwam omdat de lerares ziek was. Dinsdag probeerde we het weer en gingen de lessen wel door. Waar ik bang voor was is niet uitgekomen, ik kan de leraren goed verstaan en volgens mijn is het niveau hier ook lager dan dat ik thuis heb. Terwijl ik dacht dat het niveau hier stukken hoger laag.

En het moest er van komen, ik heb het beroemde “Fish and Chips” gegeten deze week, de vis was erg lekker, de patat was niet echt mijn ding. En natuurlijk heb ik ook een English breakfast op, ook al was het meer een brunch.

Donderdag ben ik met me huisgenoten naar the Commons gegaan, het grootste park hier, waar we lekker wegzakte in de modder en zijn we naar de begraafplaats geweest waar mensen zijn begraven die op de Titanic zaten. S avonds zijn we natuurlijk weer wat wezen drinken en nu is het dan alweer vrijdag.

Morgen ga ik lekker een dagje shoppen en als het weer niet al te slecht is ga ik zondag de haven en de oude stad bekijken.

Tot nu toe vindt ik het heerlijk hier, heb veel vrije tijd maar zijn toch nog wel wat dingen waaraan ik moet wennen, maar dat komt ook wel goed.

Dit was in kort mijn eerste anderhalve week hier in Southampton, binnenkort zal ik weer een verslagje van mijn tijd hier plaatsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Southampton

Cheryl

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1145
Totaal aantal bezoekers 4609

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Studeren aan Solent University

Landen bezocht: