Korte update - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Cheryl - WaarBenJij.nu Korte update - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Cheryl - WaarBenJij.nu

Korte update

Blijf op de hoogte en volg Cheryl

04 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Zo het is al weer een hele tijd geleden sinds mijn laatste berichtje hier, dus nu even in vogelvlucht de afgelopen weken hier in Southampton.

De lessen zijn echt begonnen, en ik heb welgeteld 11 lesuren in een week en nauwelijks huiswerk. Britse studenten vinden dat ze veel moeten doen voor school, maar in mijn oogpunt is het erg makkelijk hier. Waar wij 6 weken hebben voor een vak, hebben ze hier 1 semester of het hele schooljaar om een essay van 2000 tot 3000 woorden te schrijven.
Ik denk dat dit er mede voor zorgt dat de uitwisselingstudenten hier hogere cijfers halen dan de Britse studenten. Dit punt wordt door elke leraar minstens 1x per week herhaald. No pressure, voor ons dus.

Aangezien ik zo weinig les heb, heb ik erg veel vrije tijd. En wat doe ik in me vrije tijd? Inderdaad, helemaal niks. Ik ga lekker de stad in, een stukje wandelen en ook kijk ik veel series en films op mijn laptop. Het uitgaan is in de afgelopen weken wel iets minder geworden aangezien het geld nogal snel op is anders. Ben wel naar de The Edge geweest, de plaatselijke homobar, voor een heerlijk avondje karaoke en goedkope drank, ook al had ik de volgende dag wel weer om 9 uur les.

Daarnaast heb ik ook een nieuwe verslaving, Sprinkles, waar je heerlijke warme waffels met fruit en chocolade en ijs kan halen. Bij de foto’s staat een voorbeeld van z’n heerlijke wafel.

Maar wat het leukste was aan de afgelopen weken, was het afgelopen weekend. Ben afgelopen donderdag richting Draycott gereisd met de trein om een weekendje te gaan logeren bij Daan, Leanne, Josh en Jaden. Voor het eerst sinds een maand of 9 zag ik me broer weer, Leanne en de kinderen had ik langer al niet gezien. De treinreis duurde maar liefst 4 uur maar het was het meer dan waard. Heerlijk een weekendje het gevoel gehad dat ik thuis was, en lekker het thuis gevoel weer ervaren.

Dit was het weer even voor nu. Ik zal proberen wat vaker te laten weten hoe het hier gaat. Tot snel!!!

  • 05 Maart 2014 - 06:32

    Yvonne Hofland:

    Hoi Cheryl, erg leuk jou reisverslag te lezen.
    Zo blijven we een beetje op de hoogte van jouw belevenissen in Engeland.
    Ga zo door, en veel plezier nog.
    Groetjes en XXX- jes van Rink, Yvonne en Cynthia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Southampton

Cheryl

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1240
Totaal aantal bezoekers 4595

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Studeren aan Solent University

Landen bezocht: